3 Mayıs 2014 Cumartesi

EY AKIL SAHİPLERİ İBRET ALINIZ!





EY AKIL SAHİPLERİ İBRET ALINIZ!

YÖK'ün aldığı bir karar gereğince bundan sonra DİN KÜLTÜRÜ ve AHLAK BİLGİSİ BÖLÜMLERİ (:DİKAB)'ne öğrenci alınmayacak. Dolayısıyla da bölümler kapatılacak. Bu kararın TAMAMEN yanlış olduğunu yazıyorum, konuşuyorum. Bölümlerinin kapanmaması için mücadele veren SINIRLI SAYIDAKİ ÖĞRENCİLERİMİZİ ve HOCALARIMIZI da gönülden destekliyorum.

Fakaaaat, bu sırada İBRET VERİCİ GELİŞMELER OLUYOR. Gözlemleyebildiğim ve tespit edebildiğim kadarıyla:

1-DİKAB bölümlerinde okuyan öğrencilerin çoğu, bölümlerinin kapanmaması için YETERİ KADAR MÜCADELE ETMİYORLAR;

2-DİKAB'da okuyan BAZI ÖĞRENCİLER AÇIKÇA bölümlerinin kapatılmasını istiyorlar;

3-İlahiyat hocalarının ve öğrencilerinin PEK ÇOĞU, ya olup bitenlere SEYİRCİ ya da bu bölümlerin KAPATILMASINI İSTİYORLAR;

4-DİN EĞİTİMİ ve öğretmi UZMANLARI ve hocaları arasında bu konuyla ilgili OLUMLA veya OLUMSUZ görüş beyan edene şimdiye kadar rastlamadım;

5-İlk ve orta öğretimde, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi veren öğretmenlerin ÇOK ÇOK BÜYÜK KISMINDAN SES SEDA YOK;

6-DİYANET'ten bu konuyla ilgili olarak şu ana kadar SES SEDA DUYMADIK;

7-Resmi din eğitimi ve öğretimi veren kurumların dışında, vakıf ve dernek gibi yerlerde eğitim öğretimde bulunan kişilerden şu ana kadar CİDDİ BİR TEPKİ DUYMADIK;

Bu ve benzeri tespitler BENİM İÇİN HAYATİ DERECEDE ÖNEMLİ. OLUP BİTENLERİ ELİMDEN GELDİĞİ KADAR İZLEMEYE, YAZILANLARI OKUMAYA, KONUŞMALARI DİNLEMEYE ÇALIŞIYORUM. İBRETLE İZLİYORUM. HAYRETLE İZLİYORUM. DEHŞETLE İZLİYORUM.

Bütün bunlar elbete, TÜRKİYE'DE DİN EĞİTİMİ ve ÖĞRETİMİ ALANLARIN ve VERENLERİN zihniyetleri, davranışları, dünya görüşleri, din anlayışları, eğitim-öğretime bakışları, bilgi seviyeleri hakkında çok şey söylüyor.

ANLAYANA TABİ. ANLAYANA, ANLAYANA, ANLAYANA..

GÖRMESİNİ bilene, görebilene..

----
Harun Anay/03.05.2014.
harunanay.blogspot.com
facebook.com/hasimharun.anay
facebook.com/HarunAnay
twitter.com/HarunAnay
---

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.