1 Mayıs 2014 Perşembe

HEMŞİN MANİ’leri





HEMŞİN MANİ’leri

---
‘HEMŞİN MANİLERİ (dipnot: 1)

Toplıyan: Hemşinli Tevfik

‘Turküyü sıra ile
Soyle şâirum soyle
Turkü soylemeyince
Dert tukenur mi boyle’

---

‘Şu meşenun gürgeni
Havalıdur havalı
Çobanun âdetidur
Dertli çalar qavalı’

---

‘Yol ustina mezarum
Her geçen sorar beni
Tenum da topraq olsun
Çimenüm bekler seni’

---

‘Qarşıya çıraq yanar
Çıraq ne iraq yanar
Sevdaluq şerbetini
İçduqçe yurek yanar’

---

‘Eminem gider misen
Ben de gelecek miyim
baa (DİPNOT: 2) ki gelme dersen
Ya ben ölecek miyim’

---

‘Eminem bir şey deyim
Deyim ama darılma
O gavurun oğluna
Qoca diye sarılma’

---

‘Cebumden çıqarayım
Oquyalım fermanı
Dağun ardında qaldı
Dizlerumun dermanı’

---

‘Giderum yolum budur
Başuma zulum budur
Sevdum da alamadum
Ecelsuz olum budur’

---

‘Atı tutabilesen
Tut ki binebilesen
Oyle sevde edeki
Sonra alabilesen’

---

‘Ey ince uzun yollar
Yar yara uzum yollar
Benum divane yârum
Mektubu gizli yollar’

---

‘Dut ağacı dut verur
Yaprağını qıt verur
Qız kücuq oğlan büyuq
Sarılması tat verur’

---

‘Mendil aldum terekten
Bir yar sevdum yurekten
Ne idi ki severdum
Olüyorum meraqten’

---

‘Sar beluna beluna
Qaytanı yedi kere
Çoq ta güzel deyildun
Sevdum seni bir kere’

---

‘Bağçeye quzu girdi
Bir deyil yuzü girdi
Sevduğum aramıza
Düşmanun sozı girdi’
---

Dipnot-1: ‘Hemşin Rize Vilâyetinin Pazar kazanısa tabi bir nahiyedir’
Dipnot-2: ‘Bana’
----

(Bakınız: Hemşinli Tevfik (Derleyen), ‘Hemşin Manileri’, Atsız Mecmua, Yıl: 1, Sayı: 9, s.220, İstanbul-1932)
---

Harun Anay/01.05.2014.
harunanay.blogspot.com
facebook.com/hasimharun.anay
facebook.com/HarunAnay
twitter.com/HarunAnay
----

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.