30 Mart 2014 Pazar

HİCRAN SABAHI




HİCRAN SABAHI

A. Zekeriyya Rıza: HİCRAN SABAHI

‘Üstadım Köprülü Zade Fuat Beyefendiye’

‘Bekledim yollarda kaç bahar oldu;
Yarimin hicranı bana yar oldu;
Hislerim bir uzun ihtizar oldu;
Hayatım yürüyen bir mezar oldu!
Geceler soldu da hicran solmadı!
Güneş doğdu lâkin sabah olmadı!’

----

‘Her esen aşkımın bir yadı gibi;
Her uçan kalbimin feryadı gibi..
Sonbahar içimden renk aldı gibi;
Ufuklar hicranın kanadı gibi;
Gecenin saçları ağardı indi,
Hicranım dinmedi, karanlık dindi!’

---

‘Mustarip değilim, ıstırabım ben;
Şafak bir parçadır kızıl kalbimden!
Alnımı mehtaba yaslar yürürken,
Önümde açıldı bir beyaz metfen..
Geceler soldu da hicran solmadı;
Güneş doğdu lâkin sabah olmadı!’

19 Haziran 1929.

A. Zekeraya Rıza

(Bakınız: A. Zekerayiya Rıza, ‘Hicran Sabahı’, Millî Mecmua, Cilt: 11, Yıl: 7, Sayı: 116, s.24, İstanbul-1929).
---

Harun Anay/30.03.2014
harunanay.blogspot.com
facebook.com/hasimharun.anay
facebook.com/HarunAnay
twitter.com/HarunAnay
---

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.