30 Mart 2014 Pazar

UÇ ARTIK EY KUŞUM!




Memet Mesih: UÇ ARTIK EY KUŞUM!

---

‘Uç Artık Ey Kuşum’

‘Hayat bir muamma, masal, bilmece..
Bayramdı bizlere her gün, her gece...
İçinin sesine kapıldın önce,
Her ince duygunu açtın ve yaydın;
Sonra da caydın!..’
Ey kuş, ey şirin kuş, benim olsaydın
Şuh kanatlarını hiç açarmıydın,
Kimsesiz gönlüme gam saçarmıydın?..
Madem ki sen benim değildin, niçin,
Önümde riyala eğildin, niçin,
Çapkınca serilip serpildin, niçin,
Sinemi kendine bir kafes yaptın,
Kalbime taptın;
En sonra burakıp yad ele saptın?!..
Oynadın demek ki canımla benim,
Şanımla benim,
Nihayet adımla, sanımla benim?!..’

---

‘Lâkin unutma ki avlanır her kuş;
Kıyamete kadar sürmez bu uçuş!..
İnişlerden sonra gelmez mi yokuş?..
Hangi şey kalmıştır bu âna kadar?
Senin de yoluna ökse kurarlar;
Daha neler var..
Bir kerre düşün;
Arşa çıkanadek el elden üstün!
Ne yapsan tutarlar seni de bir gün,
Yolarlar o ince kanatlarını!..
Anlarsın hayatın her rüzgârını;
Elbet bugünün de vardır yarını!..’

---

‘Kuşatmadan ufku yine karanlık
Uç artık ey kuşum, durma, uç artık..
Madem ki sonun var bir gün arşa çık!..’

8 Haziran 1929

Memet Mesih

 (Bakınız: Memet Mesih, ‘Uç Artık Ey Kuşum’, Millî Mecmua, Cilt: 11, Yıl: 7, Sayı: 116, s.24, İstanbul-1929).
---

Harun Anay/30.03.2014
harunanay.blogspot.com
facebook.com/hasimharun.anay
facebook.com/HarunAnay
twitter.com/HarunAnay
---

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.