30 Nisan 2014 Çarşamba

ELLER NERDEEEEE, BİZ NİRDEYİZ?





ELLER NERDEEEEE, BİZ NİRDEYİZ?

---
Yüksek Öğretim Kurumu, DİN KÜLTÜRÜ ve AHLAK BİLGİSİ BÖLÜMLERİ'ni geliştireceği ve destekleyeceği yerde önümüzdeki yıldan itibaren bu bölümlere öğrenci almamaya, yani bölümlerin KAPATILMASINA KARAR VERDİ.

Yıllardır, ülkemizin İYİ İDARE EDİLMEDİĞİNİ ve ANA SORUNLARI ÇÖZMEKTEN GİTTİKÇE UZAKLAŞTIĞIMIZI SÖYLEMEKTEYİM. Neredeyse her gün, görüş ve iddialarımı ispat etmek için kararlar alınıyor, uygulamalar yapılıyor.

KEŞKEM BEN HAKSIZ ÇIKSAYDIM.
---

DİN KÜLTÜRÜ ve AHLAK BİLGİSİ (:DİKAB) Bölümlerinin kapatılması kararının arkasında, -başkalarının yanı sıra- BAZI DİNİ GRUPLARIN ve İLAHİYAT HOCALARININ OLDUĞU KESİNDİR.

YILLARDIR, Türkiye'deki DİNİ DÜŞÜNCE ile İLAHİYAT FAKÜLTELERİNDEKİ bilim, düşünce ve eğitim-öğretim anlayışının BÜYÜK BİR ELEŞTİRİDEN GEÇİRİLMESİ GEREKTİNİ SAVUNMAKTAYIM. Böyle büyük bir işin tamamını benim yapabilmem mümkün değil elbette. Fakat, hiç olmazsa, bir miktar anladığımı sandığım alanlarda BENİM YAPABİLECEĞİM ÇOK ŞEY VAR. İlahiyat Fakültelerinden felsefe derslerinin kaldırılmak istenmesi, ilahiyat öğrencilerinin formasyon taleplerine duyarsız kalan ilahiyat hocalarının tavrı ve nihayet DİKAB'ın kapatılması bu düşüncelerimin ne kadar doğru ve yapılmasının âcil olduğunu gösteriyor.

Hayırlısı bakalım..
---

DİN KÜLTÜRÜ ve AHLAK BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ BÖLÜMÜ'nü SAVUNMAK ÇOK ACI, ÇOK KAHREDİCİ

Bir kelime, bir tek terim, bir tek isim, bir tek şahıs hakkında UZMANLAŞMANIN OLDUĞU GÜNÜMÜZDE;

Bir tek olay, bir tek nesne, bir tek canlının bir tek davranışı hakkında UZMANLAŞMANIN GEREKLİLİĞİNİN DÜŞÜNÜLDÜĞÜ ÇAĞIMIZDA;

Biz, İLK ÖĞRETİM DİN KÜLTÜRÜ ve AHLAK BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ BÖLÜMLERİ'nin lüzumunu ve kapatılmamasını SAVUNMAK ve GERÇEKLENDİRMEK MECBURİYETİNDE KALIYORUZ.

Aslında son üç yüzyıllık hikayemizin özeti budur. HER ŞEY BURADADIR. Olayları OKUMASINI ve YORUMLAMASINI BİLENLER için ibret alınacak ve aynı zamanda KAHROLACAK GÜNLER GEÇİRİYORUZ.
---

Harun Anay/30.04.2014.
harunanay.blogspot.com
facebook.com/hasimharun.anay
facebook.com/HarunAnay
twitter.com/HarunAnay
----

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.