29 Nisan 2014 Salı

İLAHİYAT EĞİTİM FAKÜLTELERİ KURULMALIDIR


İLAHİYAT EĞİTİM FAKÜLTELERİ KURULMALIDIR

--

İLAHİYAT EĞİTİM FAKÜLTESİ TEKLİFİ'm

Bazıları çok şaşıracak. Önümüzdeki günlerde, 'İLAHİYAT EĞİTİM FAKÜLTESİ (Fakülteleri)' kurulmasını teklif eden bir yazı yayımlayacağım.

Bu yazıda, DİN KÜLTÜRÜ ve AHLAK BİLGİSİ BÖLÜMLERİ (:DİKAB)'nin birikimine ve öğrencilerine dayanarak, ilahiyat ve eğitim fakültelerinden müstakil bir İLAHİYAT EĞİTİM FAKÜLTESİ (fakülteleri)'nin kurulması gerektiğini anlatacağım. Dolayısıyla, DİKAB'ın kapatılması şöyle dursun, geliştirilerek ve genişletilerek büyük bir fakülte haline getirilmesinin zaruretini dile getireceğim inşallah.

---

İLAHİYAT EĞİTİM FAKÜLTELERİ Kurulmalıdır

Bu fakültelerde din eğitimi öğretimi müstakil olarak incelenmeli ve öğretilmelidir. Bu fakülteler, müstakil öğrenci almalı, yetiştirmelidir. Din eğitimi ve öğretimi ilahiyat fakültelerinin mevcut müfredatı içine sıkıştırılamayacak kadar önemli bir konudur. Ayrıca ülkemizin din eğitimi ve öğretimi ihtiyaçları da çok artmıştır. Bu ihtiyacı, ilahiyat fakülteleri mevcut haliyle karşılayamaz.

Bundan dolayı İLAHİYAT EĞİTİM FAKÜLTELERİ KURULMALIDIR.
---

İLAHİYAT EĞİTİM FAKÜLTELERİ'nin Muhtemel BÖLÜMLERİ

1-OKUL ÖNCESİ DİN EĞİTİMİ BÖLÜMÜ

2-İLK ÖĞRETİM DİN KÜLTÜRÜ ve AHLAK BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ BÖLÜMÜ

3-ORTA ÖĞRETİM DİN KÜLTÜRÜ ve AHLAK BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ BÖLÜMÜ

4-İMAM HATİP LİSELERİ MESLEK DERSLERİ ÖĞRETMENLİĞİ BÖLÜMÜ

5-KUR'AN KURSLARI ÖĞRETMENLİĞİ BÖLÜMÜ

6-YAYGIN DİN EĞİTİMİ ve ÖĞRETİMİ BÖLÜMÜ

7-EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ

8-FELSEFE ve DİN BİLİMLERİ BÖLÜMÜ

9-İLAHİYAT BİLİMLERİ BÖLÜMÜ

10-ARAPÇA ÖĞRETMENLİĞİ BÖLÜMÜ
---

Harun Anay/29.04.2014.
harunanay.blogspot.com
facebook.com/hasimharun.anay
facebook.com/HarunAnay
twitter.com/HarunAnay
----

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.