30 Nisan 2014 Çarşamba

FEYRUZ NARİN Bir SERÇE’dir




FEYRUZ NARİN Bir SERÇE’dir

---

FEYRUZ Dinleyelim.

Çağdaş Arap musikisinin en güçlü seslerinden biri ve belki de yaşayan en güzel sesi FEYRUZ'u dinlemelisiniz. Kendileri, sadece bir okuyucu değil, sanatçıdır. Ayrıca şahsiyeti, yaşayışı, ahlakı ve kültürüyle de değerli biridir. Aşağıdaki şarkısı ise Arap dünyasında ve dünyanın pek çok bölgesinde çok meşhurdur.

Şarkının adı: BEYRUT

---

ACIYORUM ONLARA

Arapça biliyorum diye ortalıkta dolanan, havasından geçilmeyen ve fakat hayatları boyunca BİR TEK ARAPÇA ŞARKI DİNLEYEMEN aslan parçalarının FEYRUZ'u, Muhammed Abdülvehhab'ı, Ümmü Gülsüm'ü ve daha başkalarını anlamaları çok zor. Onlara biraz olsun yaklaşabilmeleri için önce BİZ'den başlamaları icap eder idi. Bu şansı çoktaaaaan kaybettikleri için, Arap musikisinden zevk almaları da -muhtemelen- artık imkansızdır. Acıyorum onlara.
---

FEYRUZ HANİM EFENDİ

Feyruz, yaşayışı ve asaletiyle hakikaten HANİM EFENDİ sanatçıdır. Hayatıyla ilgili biraz okumuştum vaktiyle. Doğrusunu isterseniz, hayatından ve şahsiyetinden etkilendim. ESTETİK ZEVKLERİ USTURAYLA KAZINMIŞ kişilerin onun gibi büyük sanatçıları anlamalarını ve dinlemelerini beklemiyorum. Böyle olduğu için, ülkemizde Arapça bildiğini iddia eden ve bununla böbürlenen bilmem kaç on bin YİĞİT BULUNMASINA RAĞMEN ARAP SANATI ve MUSİKİSİ çok az bilinir, tanınır, dinlenir, takdir edilir. Olsun biz yine de Feyruz'u dinlemeye devam edelim. Hanım Efendi'nin aşağıdaki şarkısı, VATANIM başlığını taşıyor.


---

FEYRUZ Bir SERÇE'dir

Feyruz'un USFUR (:Serçe, kuş) şarkısını dinlemenizi tavsiye ederim. Nazik ve narin SERÇE'nin korkması ve titremesini hissettiriyor bu şarkı bize. İnsan sesiyle doğadaki sesler arasındaki ayrılmaz ilişkiyi de derinden duyacaksınız. Feyruz'un sesini kayıtlardan çok dinledim, onu televizyonda çok dinledim ve seyrettim, hakkında bir şeyler okudum. Bunlardan edindiğim intiba odur ki, Feyruz'un kendisi de aslında bir SERÇE galiba. Titrek, narin, nazik, efendi, ürkek, korkak, çabuk kırılan biri. Yani bütün büyük sanatçılarda olan vasıflara sahip.

---

Harun Anay/30.04.2014.
harunanay.blogspot.com
facebook.com/hasimharun.anay
facebook.com/HarunAnay
twitter.com/HarunAnay
----

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.