10 Haziran 2014 Salı

ATASÖZLERİMİZ KONUŞUYOR-23



ATASÖZLERİMİZ KONUŞUYOR-23

---
NOKTA KOYMAK LAZIM.

Bu atasözümüzü yazdıktan sonra bu konuya devam edemem. Sadece bu söz bile adamı mahvedebilir, daha fazlasını ne ben ne cemiyet kaldırır. Ülkemizde üretken bir düşünce hayatı, özellikle de dini düşünce hayatı olsaydı bu söz çok anlam ifade edebilirdi, fakat durumumuz malum.

'BU DÜNYADA İŞİNİ YÜRÜTMEK İÇİN YA KAHPE'ye EŞ OLACAKSIN YA PUŞT'a YOLDAŞ'

Türk Atasözü
---

'BU DÜNYA İKİ KAPILI HANDIR; GELEN BİLMEZ, GİDEN GELMEZ'
Türk Atasözü
---

'BİR MÜMİN-i KÂMİL ÜÇ ŞEYDEN HÂLİ DEĞİLDİR: İllet'ten, Zillet'ten, Kıllet'ten'
Türk Atasözü
---

ALIN BAKALIM! ŞU SÖZÜ KENDİNİZE, ÇEVRENİZE, GRUBUNUZA ve MİLLETİNİZE TATBİK ETMEYE CESARET EDEBİLECEK MİSİNİZ BİLMİYORUM

'BİR KERE ALDANIŞTA, KABAHAT ALDATANIN; İKİ KERE ALDANIŞTA, KABAHAT ALDANANIN'
Türk Atasözü
---

'BİR İNSAN EŞEK OLUNCA SEMER VURAN ÇOK OLUR'
Türk Atasözü
---

'BİR GÜL İÇİN BİN DİKENE KATLANIR'
Türk Atasözü

---

'BALIK BAŞTAN KOKAR'

Türk Atasözü

---
'السمكة تفسد من رأسها'

Arap Atasözü
---

'CAHİL'in AKL'ı GÖZÜ'ndedir'
Türk Atasözü

ÇOK ÇOK ANLAMLI BİR HİKMET. İnsanın yaşı, bilgisi ve düşüncesi, ilerledikçe soyut düşünme artıyor, Tersi söz konusu olunca, çoğu zaman sadece somut'tan anlama seviyesinde kalıyor. Bunun EĞİTİM-ÖĞRETİM'e, FELSEFE'ye, AHLAK'a, SİYASET'e, İKTİSAD ÖĞRETİMİ'ne, HUKUK'a ve hukuk öğretimine, din eğitim ve öğretimine, SANAT EĞİTİM ve ÖĞRETİMİNE, TARİH eğitim-öğretimine, EDEBİYAT EĞİTİM-ÖĞRETİMİ'ne, fen bilimleri ve teknoloji eğitim-öğretimine nasıl tatbik edileceği büyük ve zor bir meseledir. OHHHHHH, NELER DENİLMİŞ de BİZİM BUNLARI ANLAYACAK İDRAK ve BİLGİMİZ denilenler kadar gelişmiş değil malesef.
---

'CAHİL'in SÖZÜ, EŞEK'in ANIRMASI'
Türk Atasözü
---

'CAHİL'in SOFU'su, ŞEYTAN'ın MASKARA'sıdır'
Türk Atasözü
---

'CAHİL'in DOSTLUK'undan, Âlim'in DÜŞMANLIĞI YEĞ'dir'
Türk Atasözü
---

'CAHİL'e 'VUR!' Dersin de, 'DUR!' Diyemezsin'
Türk Atasözü
---

'CAHİL SOHBETİ, CEHENNEM NÂR'ından BETERDİR'
Türk Atasözü

-Nâr: Ateş
---

'CAHİL İLE SOHBET'e GİRME, YA EL'inden YA DİL'inden BİR ZİYAN ÇIKAR'
Türk Atasözü
---

AHHHAAAA İŞTE BÖYLE Oluyor MALESEF. ÇOĞU ZAMAN DA SONRADAN FARKEDİYORUZ.

Peki, cahil siyasetçi, bilim ve düşün insanı, sanatçı, gazeteci vb.ni dinleyen, okuyan no'lur?

'CAHİL İLE KONUŞAN, CAHİL OLUR'

Türk Atasözü

---
(Yukarıdaki atasözleri için bakınız: Nurettin Albayrak, Türkiye Türkçesinde Atasözleri, İstanbul-2009, Kapı Yayınları).
---

Harun Anay/22.05.2014.
harunanay.blogspot.com
facebook.com/hasimharun.anay
facebook.com/HarunAnay
twitter.com/HarunAnay
---

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.