13 Haziran 2014 Cuma

ATASÖZLERİMİZ KONUŞUYOR-32




ATASÖZLERİMİZ KONUŞUYOR-32

---
VALLA BU SÖZÜN DOĞRULUĞUNU HAYATIM BOYUNCA TECRÜBE ETTİM ve bu söze uygun yaşamaya çalıştım, çalışıyorum. KEŞKE BEN SÖYLEYEBİLSEYDİM BÖYLE BİR SÖZÜ, malesef daha önce söylenmiş:)

'BAŞKASI'na BEL BAĞLAYAN, BEL AĞRISI'ndan KURTULAMAZ'
Türk Atasözü

---
İŞTE HİÇ UNUTMAMAMIZ GEREKEN MÜKEMMEL ÜSTÜ BİR SÖZ. Hergün karşılaşıyoruz böyleleriyle. Keşke bu sözü daha önceden bilseydim, bazı bireylerin tavır ve sözlerine şaşırıp boşuna kendimi paralamazdım

'ARSIZ'ın GÖZÜ YAŞLI OLUR'
Türk Atasözü

---

BU SÖZ, İNSANLARARASI İLİŞKİLERDE ve SİYASET HAYATIMIZDA TEMEL İLKE OLARAK BENİMSENİYOR. Böyle sözleri bilmeden ZİHNİYET TARİHİMİZİN ANLAŞILAMAYACAĞINI DÜŞÜNMEM BOŞUNA DEĞİL. Pek çok vatandaşımız bu söze uygun olarak; SİYASETÇİLERİN NİMETLERİNDEN ve DAĞITTIKLARI BAĞIŞLARDAN İSTİFADE EDİYOR, ONLARI ÖVÜYOR, onları alkışlıyor, sonra gidip İSTEDİKLERİ PARTİYE OYLARINI VERİYORLAR:)

'DAĞ'ı METHET de SEN YİNE DÜZ'ü AL!'
Türk Atasözü
---

'DAĞ, YERİNDEN OYNAMIŞ DESELER, İNAN; HUYLU HUYUNDAN VAZGEÇMİŞ DESELER, İNANMA'

Türk Atasözü
---

'DAĞ'a KARŞI DUR, DELİ'ye KARŞI DURMA!'
Türk Atasözü
---

'BİR İŞİ YAPARKEN, YA KIRK KİŞİ'ye SORACAKSIN, YA KIRK GÜN DÜŞÜNECEKSİN'
Türk Atasözü
---

'BİR KAPI KAPANIRSA, BİN KAPI AÇILIR'
Türk Atasözü
---

'BİR KALENDER'e, 'İMAN GETİR!' Demişler, 'ONDAN DAHİ VAZGEÇTİM' Demiş'
Türk Atasözü
---

Bu da iç ve dış siyasetimizi uygulayanlara ve herşeyin iyi gittiğini sananlara gitsin:

'BEDAVA'dan GELEN, BEDEVA'ya GİDER'
Türk Atasözü
---

'BAYRAM'da BORÇ ÖDEYEN'e, RAMAZAN KISA GELİR'
Türk Atasözü
---

'BEBEK YATA YATA BÜYÜR; İHTİYAR, YATA YATA ÖLÜR'
Türk Atasözü
---

'AYIPSIZ YÂR ARAYAN, YÂRSIZ KALIR'
Türk Atasözü
---

'AYIP ARAYAN GÖZ, GÜZELLİĞİ GÖREMEZ'
Türk Atasözü
---

'AŞ'ını, EŞ'ini, İŞ'ini BİL!'

Türk Atasözü
---

'AYASOFYA'da DİLENİR, SULTANAHMET'te SADAKA VERİR'
Türk Atasözü
---

'AYAKLAR, BAŞ OLUNCA, KIYAMET'in KOPMASI YAKINDIR'
Türk Atasözü

---
(Yukarıdaki atasözleri için bakınız: Nurettin Albayrak, Türkiye Türkçesinde Atasözleri, İstanbul-2009, Kapı Yayınları).
---

Harun Anay/14.06.2014.
harunanay.blogspot.com
facebook.com/hasimharun.anay
facebook.com/HarunAnay
twitter.com/HarunAnay
---

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.