5 Ocak 2015 Pazartesi

EMEL ESİN, ÖRNEK İNSAN İDİ


ÖRNEK KADIN EMEL ESİN'e DAİR

Bugün (Çarşamba), Türk düşünce ve bilim hayatının YÜZ AKI ve NADİDE DEĞERLERİNDEN biri olan EMEL ESİN (Ölümü: 1987)'i İstanbul, Karaca Ahmet Mezarlığı'ndaki istirahatgahında ziyaret ettim. Zor buldum kendilerini, şükür ki buldum. Dua ettim, mekanı cennet olsun.

EMEL ESİN, Türk sanat tarihi bilgisi, yabancı dillere hakimiyeti, yayımladığı eserler, kütüphanesi, asaleti, ülkemize hizmetleri ile ÖRNEK BİR KADIN, ÖRNEK BİR ŞAHSİYET, ÖRNEK BİR İNSAN İDİ. Keşke onun gibi büyüklerimizin sayıları fazla olsaydı, keşke kız öğrencilerimizden hiç olmazsa bazıları onu örnek alsalar, alabilseler.
EMEL ESİN'in mezarı, yapıldığı döneme göre iyi sayılabilir; fakat mevcut durumu perişan. Bu büyük insanı vefatından sonra kaç kişi ziyaret etti ve ben kacıncıyım bilmiyorum. Bildiğim ve gördüğüm şu ki onun gibi bir örnek şahsiyetin kıymetini bile yeteri kadar bilemiyoruz. ALLAHIM BENİ, BİZİ AFFET!

Allah beni, bizi, EMEL ESİN GİBİ BÜYÜKLERİMİZİN İZİNDEN GİDENLERDEN ve ONUN HİZMETLERİNİ YETERİNCE TAKDİR EDENLERDEN EYLESİN. AMİN

---
Harun Anay/17.09.2014
harunanay.blogspot.com
facebook.com/HarunAnay

twitter.com/HarunAnay

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.