12 Ocak 2015 Pazartesi

FELSEFE TARİHİ ÖĞRENCİLERİ'ne DUYURU

FELSEFE TARİHİ ÖĞRENCİLERİ'ne DUYURU

FELSEFE TARİHİ ÖĞRENCİLERİ'ne Final sınav sorularıyla ilgili AÇIKLAMA
----

-4.Soru'da ENDÜLJANS'ı sormuştum. Burada, MARTİN LUTHER'i ANLATMANIZI BEKLİYORDUM;

--5.Soru'da KARTEZYEN FELSEFESİ'ni sormuştum; Burada DESCARTES'in FELSEFESİNİ ANLATMANIZI BEKLİYORDUM;

-6. Soru'da, 'FELSEFE'de KOPERNİK DEVRİMİ'ni sormuştum. Burada, KANT FELSEFESİ'ni ANLATMANIZI BEKLİYORDUM.

Sınava katılan bazı arkadaşlarımız bu sorulara istediklerimin dışında başka cevaplar vermişler.
Sınav sonuçları ilan edildiğinde, sorulara yanlış cevap veren öğrencilerimizin ŞAŞIRMAMALARI İÇİN BU AÇIKLAMAYI YAPIYORUM.

Özellikle bu üç soruyu cevaplamayan öğrenci arkadaşlarımın hangi notu alacaklarını tahmin ederek programlarını buna göre düzenlemelerini rica ediyorum. 

--------

M.Ü. İlahiyat Fakültesi
2014-2015 Öğretim Yılı Güz Dönemi
FELSEFEYE TARİHİ-DÖNEM SONU (Final) SINAVI

Öğrencinin Adı Soyadı:                                         Öğrencinin İMZASI:
Öğrencinin Numarası:                                           Öğrencinin ÖĞRETİM DÖNEMİ:
Sınav Tarihi ve Saati: 12.01.2015. Saat: 13.30      Sınav Süresi: 50 Dakika.

SORULAR
1-Aşağıdaki sorulardan birini cevaplayınız (10 Puan):
       a-Eflatun (:Platon)’un idea kuramını anlatınız;
       b-Aristoteles’in bilgi felsefesi (:epistemoloji)’ni anlatınız.

2-Aşağıdaki filozoflardan birinin görüşlerini anlatınız (15 Puan):
       a-John Locke;                         b-David Hume;                       c-Karl Marks.

3-Aşağıdaki filozoflardan birinin görüşlerini anlatınız (15 Puan):
       a-Auguste Comte;       b-Martin Heidegger;    c-John Sturat Mill.

4-Endüljans uygulaması’nı, ortaya çıkardığı sorunları ve tartışmaları anlatınız (20 Puan).

5-Kartezyen felsefe’nin kurucusu kimdir? Felsefesini anlatınız (20 Puan)

6-‘Felsefe’de Kopernik Devrimi’ ifadesi ile ne kasdedilmektedir? Açıklayınız (20 Puan).

---

Harun Anay/13.01.2015
harunanay.blogspot.com
facebook.com/HarunAnay
twitter.com/HarunAnay
---



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.