11 Ocak 2014 Cumartesi

MEVLİT Kandili DUAM







MEVLİT Kandili DUAM

Yarın (12.01.2014) idrak edeceğimiz Mevlit Kandilinizi gönülden kutlarım. Kandilin, milletimize, bütün müslümanlara ve insanlığa hayırlara vesile olmasını niyaz ederim. Gelecek günler, milletimize, ülkemize, hepimize, özellikle gençlerimize ve öğrencilerimize hayırlar getirsin.

Bu gece vesilesiyle, bilgilenme, düşünme ve ahlaki yetkinlik yolunda Rabbımın öğrencilerime yardımcı olmasını yürekten diliyorum.

Çok çok büyük günahları, hataları, kusurları, eksikleri, bilgisizlikleri, düşüncesizlikleri, zulümleri ve ahlaksızlıkları olan benim gibi bir kulun; DAHA İYİ ve AHLAKLI bir İNSAN, DAHA İYİ DÜŞÜNEN ve DAHA ÇOK BİLEN bir ÖĞRETMEN olmaya çalışırken ALLAH’ın KENDİSİNE YARDIM ETMESİ için hepinizden dualar bekliyorum.

Eşsiz büyüklerimizden biri ve yüzakımız olan Türk düşünürü Yusuf Has Hâcib’in onbirinci (11.) yüzyılda kaleme aldığı KUTADGU BİLİG adlı eserinde geçen bir duayı Kandil vesilesiyle -kendi duam olarak ve binlerce Âmin diyerek- aşağıya yazıyorum:

‘Ey gerçek vefâlı, merhametli rabbim, senden daha merhametli başka birini bulmadım’

‘Başım darda kalırsa, istediğimi verirsin; hiçbir desteği olmayanlara sen destek ve yardımcısın’

‘Sen hastalığıma şifâsın, kederime sevinçsin, derdime dermansın; sıkıntılı zamanımda da beni teselli eden sensin’

‘Güvencim, avuncum ve sevincim hepsi senin rızan içindedir, ey ulu’

‘Ben sana karşı çok günah işledim; senin rahmetin karşısında bu günah çok azdır’

‘Günahımı bağışla; senin için bunun bir zararı olmadığı gibi, beni cezalandırmanın da sana bir faydası yoktur’

‘Günahım çok ise, senin rahmetin de var; bana karşı rahîm ol; sana bu yakışır’

‘Eğer cezalandırırsan, ben buna da lâyıkım; bağışlarsan-bağışla, sen de buna lâyıksın’

‘Bilirsin ki, seni bir rabbim bilirim; bilirim ki, sana bir dediğimi bilirsin’

‘Ben küstahım, küstâhlığımdan dolayı azap çekiyorum; sen halimsin, hilm de senden sâdır olur’

(Bakınız: Yusuf Has Hâcib, Kutadgu Bilig, çev. Reşid Rahmeti Arat, Ankara-1998, TTK, s.273-274/3771-3780)

Harun Anay/11.01.2014
harunanay.blogspot.com
facebook.com/hasimharun.anay
facebook.com/HarunAnay
twitter.com/HarunAnay
---

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.