5 Ocak 2014 Pazar

ÖĞRETMEN Öğrencisine SAYGI DUYMALIDIR




ÖĞRETMEN Öğrencisine SAYGI DUYMALIDIR

Düşünelim:

Bir fakültede veya okulda ders veren hoca veya öğretmensiniz. ÖĞRENCİLERİNİZİN bazıları, herhangi bir siyasi partiyi, söz gelimi AKP'yi, destekliyor.

Veya, bazı öğrencileriniz herhangi bir dini gruba, söz gelimi CEMAAT'a mensubiyet duyuyor.

Ya da, bazı öğrencileriniz, herhangi bir ideolojiye veya adı hiç duyulmamış bir dini anlayışa mensup.

Kendisine ve öğrencilerine saygı duyan bir öğretmen veya hoca, öğrencilerini üzmeyecek bir üslup kullanarak fikirlerini açıklaması gerekir. Bir öğretmen veya hoca, tek tek olaylar ve kişiler üzerinde değil, zihniyet ve fikirler üzerinde durarak öğrencileriyle tartışması gerekir. Şayet bildiği doğrular varsa, böyle bir yöntem ile öğrencilerine hitap etmesi şarttır. Anılan fikirlere, kurumlara veya kuruluşlara, eleştirilerini de aynı üslupla ifade etmelidir. En azından benim öğretmenlik anlayışım ve yöntemim böyledir.

Bu şekilde davranılması halinde, eleştiriler ne kadar ağır ve sert olursa olsun, başlangıçta tepki duyanlar olsa bile, öğretmenin iyi niyetini anlayan öğrenciler eleştirileri anlayışla karşılayıp onunla birlikte düşünmeye başlıyorlar. Hayatım boyunca bunun aksini hiç tecrübe etmedim. Öğrencilerimin büyük bir kısmı, er veya geç beni anladılar, bana hep anlayışlı davrandılar. Hatta benimle birlikte düşünerek doğruyu bulmam için bana yardımcı oldular. Düşüncelerim ve eleştirilerimden dolayı bana teşekkür eden yüzlerce öğrencim de oldu.

Bizim ÖĞRETMEN veya HOCA dediğimiz bazı bireyler ise, öğrencilerinin mensup olduğu parti veya dini gruba HAKARET EDİYOR, onlara mensup olanları AJANLIKLA, İHANETLE veya DİNSİZLİKLE SUÇLUYOR. Binlerce taraftarı bulunan siyasi partilere veya dini gruplara, insanın yüzünü kızartacak isnatlarda bulunuyorlar.

BÖYLE bireye öğretmen ve hoca denilebilir mi?

Böyle bireylere, gençlerimizi emanet edebilir miyiz?

Böyle bireyler, ÖĞRENCİLERİNİN YÜZLERİNE BAKARKEN HİÇ UTANMAZLAR mı, HİÇ SIKILMAZLAR mı ACABA?

Harun Anay/05.01.2014
harunanay.blogspot.com
facebook.com/hasimharun.anay
facebook.com/HarunAnay
twitter.com/HarunAnay
---

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.