31 Ağustos 2013 Cumartesi

ÇAĞDAŞ MÜSLÜMANIN BEN'İ ÇOK AZGINDIR




ÇAĞDAŞ MÜSLÜMANIN BEN'İ ÇOK AZGINDIR
Çağdaş müslümanın BEN’i çok azgın, hassasiyetleri genellikle zayıf veya hiç yok, kullandığı terimler çoğu zaman anlamsız veya onların içi boştur.
Bu hükümleri ispat sadedinde birçok örnek verebilirim. Ama sadece bir konuda meseleye dikkatinizi çekmekle kendimi sınırlandırayım.
Anlatıldığına göre daha önceki asırlarda yaşayan Türkler saygılarından dolayı, Hz. Muhammed'in adını çocuklarına vermezlermiş, Muhammet yerine Mehmet veya Mehemmet derlermiş. Maşallah şimdi Muhammet adından geçilmiyor ve bu konuda herhangi bir rahatsızlık ızhar edene de şahit olan yok.
Eskiden Allah lafzı ya da O'nun isimleri hep KUL veya KÖLE anlamına gelen kelimelerle birlikte kullanılırmış: Abdurrahman: Rahman'ın Kulu; Aburrahim: Rahim'in Kulu; Abdulkerim: Kerim'in Kulu; Abdullah: Allah'ın Kulu vb.
Şimdi ne oluyor? Modern müslümana kul, köle veya abd olmak yakışır mı? Yakışmaz.
Çocuğunun adını RAHMAN, RAHİM, KERİM vs. koyuyor. YANI ALLAH'IN ADINI ÇOCUĞUNA İSİM OLARAK VERİYOR.
Ben görür müyüm bilmiyorum, fakat bir müslümanın çocuğuna ALLAH adını verdiğini duyarsam şaşırmam. Böyle bir BÜYÜK SIÇRAMAYI bir İslamcı'dan bekliyorum. Bunu yapsa yapsa bir İslamcı becerebilir. Sosyal demokrat veya laik ya da laikperest bir kişi buna cesaret edemez.

Harun Anay/Ağustos 2013

---


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.