31 Ağustos 2013 Cumartesi

DİYANET HELAL LOKMANIN NE OLDUĞUNU BİLMEZ




DİYANET HELAL LOKMA VAAZLARI VERDİ, PEKİ KENDİSİ NE OLDUĞUNU BİLİYOR MU?
Diyanet'imiz geçen Ramazan Ayı boyunca, İlahiyat hocalarının maddi ve manevi destekleriyle helal lokma vaazları verdi. Maşallah ve barekallah. Herhalde istifade eden olmuştur. Ben hiç istifade etmedim, edemedim. Esasen çoktan beri böyle lakırdılara, öğrenmek için değil bilimsel inceleme ve ne olup bitiyor öğrenmek için kulak veriyorum. Konuşanların çoğunu tanıdığım, onların özel hayatları ve mazilerini bildiğim için dinlerken bir tuhaf oluyorum. Lütfen inanın bana aklımda vaazlarından hiçbir şey kalmıyor. Eğer not almasam, konuşmaları bittiğinde bir tek kelime bile hatırlayamıyorum.
Bu kadar da gerçeklerden kaçılamaz, bu kadar da hakikatlar gizlenemez diye içimden geçiriyorum, bazan da bulunduğum ortamda söylenip duruyorum. Bu zevatı dinlerken televizyonu kapattığım da oluyor, ibadet yerine geçmek üzere Türk kültürüne uygun elfaz kullandığımda oluyor. KULAKLARI ÇINLASIN KABİLİNDEN..
Takip edebildiğim kadarıyla, helal lokma vaazı verenler, sözün esas muhataplarına yönelik hemen hemen hiç bir şey söylemediler. Sözün muhatapları kimler olmalı?: İktidar sahipleri, siyasetçiler, üst düzey bürokratlar, ülema, uzmanlar, stratejistler, sermayedarlar ve en önemlisi de bizzat diyanetin kendi personeli ile memleketimizin okumuş yazmış kesiminin tamamı.
Kendilerini düzeltmek için zerre adım atamayanlar, siyasi güç sahipleriyle sermayedarlara dişini geçiremeyenler, geride kalan geniş halk kitlelerini helal lokmaya davet ediyor.
Peki böyle bir durumda helal lokma ne anlama geliyor? Anlamı şu:
EFENDİLERİNİZİN SOYGUNLARINA KARIŞMAYIN!..
Oturun oturduğunuz yerde, verilene razı olun!..
Ne oluyor yükseklerde diye sorular sorular sorup saçmalamayın!..
'Diyanet helal lokmanın ne olduğunu bilmez' diye bunun için diyorum.
Bilse böyle yapar mıydı?

Harun Anay/Ağustos 2013
---


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.