31 Ağustos 2013 Cumartesi

DÜELLO MU, PUSU MU YAYGIN ÜLKEMİZDE?




SİZCE ÜLKEMİZDE DÜELLO MU, PUSU MU YAYGIN?
Çok uzun zaman önce Çetin Altan’ın bir makalesinde mealen, ‘Bizde düello değil, pusu kültürü vardır’ şeklinde bir cümle okumuştum. Daha okur okumaz yazara çok sinirlenmiş ve bu kadar da millî kültürümüze hakaret olmaz demiştim. Bu duygu ve düşüncemi daha da genişleterek, elbette içine solcuk-sağcılık, Batıcı ve solcu kesimin millîlikten uzak olduğu gibi bilinen kalıpları da ilave ederek muhtelif yerlerde anlattım, bu fikri eleştirdim.
Ama zikrettiğim sözü hiç unutmadım. Tecrübelerim biraz daha artınca bende tereddütler uyanmaya başladı. Daha önce müdafaa ettiğim görüşlerin aksine çok az açıktan kavga edene şahit oldum, çok sayıda da pusuda yatan birey gördüm, duydum, okudum ve tecrübe ettim..
Artık, Çetin Altan’ın cümlesinin en azından yarısının doğru olabileceği kanaatine ulaştım. Düello edebilecek kadar yiğit insanlar tanıdım. Ancak pusuda yıllarca bekleyip en umulmadık zamanda savunmasız insanlara saldırmayı ahlaklarının en temel ilkesi kabul eden öyle çok yaratık tanıdım ki.. Bel altından vurmalar mı dersiniz, güç yetiremediği kişinin ailesine veya çocuğuna saldırmalar mı dersiniz, perde arkasından her türlü iftirayı atmalar mı dersiniz, sizin yanınızda yer alıyor görünüp en zayıf anınızda sizi hançerleyenler mi dersiniz.. Nelere, neler..
Sadece bir tek örnek vereyim bu konuda:
12 Eylül 1980 ihtilalini teşvik eden, arkasında duran, onun bütün nimetlerinden istifade eden, Kenan Evren ve arkadaşlarının karşısında adeta secde eden sağcı, solcu, dinci, dindar, İslamcı, faşist, komunist, sermayedar, tarikatçı, cemaatçi, liberal, sosyalist, milliyetçi, vali, genel müdür, müftü, fakih, ilahiyatçı, vakıfçı, gazeteci vb. kişilerin çoğu şimdi onlara sövüyorlar. En zayıf zamanlarında generallere saldırıyorlar. Hiç sıkılmadan vuruyorlar. HERKESTEN ÖNCE ONLAR VURUYORLAR, acımasızca darbe üstüne darbe indiriyorlar. TEK TÜK İLKELİ DAVRANANLAR HARİÇ TABİİ Kİ.. (Bu sonuncuların görüşlerine katılmasam da onlara saygı duyuyorum)
Zihnimin bu konuda vuzuha kavuşabilmesi için bana yardım eder misiniz lütfen?
SİZCE ÜLKEMİZ İNSANININ DÜŞÜNCE ve DAVRANIŞLARINA DÜELLO mu, PUSU mu EGEMEN?

Harun Anay/Ağustos 2013
----

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.