29 Aralık 2014 Pazartesi

MEZARLIKLARIMIZA DAİR


MEZARLIKLARIMIZA DAİR

Son günlerde MEZARLIKLARI gezmeye başladım. Çok şey öğrendim, öğreniyorum. Şimdilik bazı notları sizlerle paylaşmak istiyorum:

1-Mezarlıklarımızın, Türkiye'nin son yüzyıllarda içinden geçtiği süreci ve halen içinde bulunduğu durumu MÜKEMMEL YANSITAN YERLERDEN BİRİ OLDUĞUNU anladım;

2-Mazarlık yerlerinin alınmasında bile, KAYIRMACILIK, HIRSIZLIK ve YOLSUZLUK OLDUĞUNU GÖZLERİMLE GÖRDÜM, GÖRÜNCE UZUN UZUN DÜŞÜNDÜM; Unutmayınız LÜTFEN: ÖTE DÜNYAYA GİDERKEN BİLE HIRSIZLIK ve YOLSUZLUKLA GİDEN BAZI İNSANLARLA BİRLİKTE YAŞIYORUZ; sözün bittiği yerdeyiz vesselam;

3-Eskiden de defalarca mezarlıkları gezmiş ve çeşitli vesilelerle mezarlıklara gitmiştim. Şimdiye kadar şunu farketmemişim: GELİR DAĞILIMINDAKİ BOZUKLUK ve ZENGİN-FAKİR ARASINDAKİ BÜYÜK UÇURUM, eksiksiz bir biçimde MEZARLIKLARDA DA GÖRÜLÜYOR; Tanrı'nın huzurunda bile ZENGİN, ZENGİN OLARAK BULUNMAK İSTİYOR; üzüldüm, düşündüm, hislendim, ağlamaklı oldum, ilgili bireylere yazıklar olsun dedim;

4-Ülkemizin tarihinde çeşitli alanlarda büyük hizmetlerde bulunan, yaşadıkları dönemde çok meşhur olan, üst düzey görevler ifa eden PEK ÇOK KİŞİNİN MÜTEVAZİ SAYALIBİLECEK MEZARLARDA YATTIKLARINI GÖRDÜM; bunlardan tespit edebildiklerimi fotografladım; hepsine fatihalar okudum;

5-Mezarlıklarımızın büyük bir kısmında, ESKİ MEZARLARIN ÇOĞU TAHRİP EDİLMİŞ DURUMDA; çok az eski mezar kalmış; eski mezarların hece taşları bile kaldırılıp yerlerine yeni mezarlar konulmuş; bu yüzden, YÜZ SENE, İKİ YÜZ SENE, ÜÇ YÜZ SENE ÖNCESİNE AİT MEZAR TAŞLARI ve MAZARLARI BULMAK ARTIK GİTTİKÇE ZORLAŞIYOR; bu durum beni kahretti, halen haşmetli ve bakımlı bir biçimde muhafaza edilen mezarların ELLİ YÜZ YIL SONRA, YERLERİNE YENİLERİNİN YAPILACAĞINI ve hece taşlarının bile bulunamaz hale geleceğini hayal edince İRKİLDİM;

6-Yüz, iki yüz veya üç yıl önce yaşamış insanlardan, üstelik dönemlerinde çok zengin ve çok yüksek makamlarda bulunan kişilerden bir MEZAR TAŞI BİLE KALMIYORMUŞ MEĞER; bunu düşününce, çok duygulandım;

7-Büyük makamlarda bulunmalarına ve bu makamlarda iken ellerinde büyük imkanlara sahip olmalarına rağmen mütevazi mezarlarda yatan pek çok kişiye karşılık; HAYATLARI BOYUNCA TEVAZU'dan, ALLAH'dan, DİN'den, İMAN'dan, bu dünyanın geçiciliğinden bahseden BAZI BİREYLERİN MEZARLARININ ÇOK HAŞMETLİ, BÜYÜK MASRAFLARLA YAPILMIŞ ve BAKIMLI OLDUĞUNU gördüm; bu sonuncular için ne diyeceğimi şaşırdım; bunlardan birinciler için -HANGİ İNANCA MENSUP OLURLARSA OLSUNLAR- fatihalar okudum, Allah'tan af diledim; BU ÜLKENİN HAKİKİ BÜYÜKLERİNİN İKİNCİLER DEĞİL, BİRİNCİLER OLDUĞUNA KANAAT GETİRDİM;

8-Bazı HACI AĞA, HOCA EFENDİ, MÜTEDEYYİN TOPLUM ÖNDERLERİNİN mezarlarının ÇOK DEBDEBELİ OLDUĞUNU GÖRDÜM; bunlar ve bunların takipçileri için ne dediğimi burada yazmayacağım; bu manzarayı görünce, DİNDARIMSILARIN BU ÜLKE ve BÜTÜN İNSANLIK İÇİN EN BÜYÜK TEHLİKELERDEN BİRİ OLDUĞUNA bir kez daha iman ettim;

9-Bazı HACI AĞA, HOCA EFENDİ, TARİKAT ŞEYHİ veya DİNİ LİDERLERİN MEZARLARININ ZİYARETÇİ AKININA UĞRADIĞINI GÖRDÜM; ziyaretçilerin hareketlerinden UTANDIM, ONLARLA BİRLİKTE AYNI DİNE İNANIP İNANMADIĞIMI SORGULADIM; böyle insanlarla birlikte aynı ülkenin geleceği üzerinde fikir yürüttüğümden dolayı KENDİME ACIDIM;

10-Halen etkili ve yetkili makamlarda bulunan BAZI SİYASETÇİLERİN ve İDARECİLERİN, YAKINLARINA ait MEZARLARIN ÇOK ÇOK DEBDEBELİ ve HAŞMETLİ olduklarını gördüm; bu mezarlar, ÜLKEMİZİN bazı EN BÜYÜK DEVLET ADAMLARININ ya da bazı en büyük SİYASETÇİLERİNİN veya bazı EN BÜYÜK SANATÇILARININ ve yahut bazı EN BÜYÜK BİLİM ADAMLARININ mezarlarından daha tantanalı yapılmıştır. Bu tespitlerden sonra bir kez daha anladım ki, UTANMAZLIK, HAYSİYETSİZLİK, NAMUSSUZLUK, bazıları için BEŞİKTEN MEZARA KADAR SÜRMESİ GEREKEN BİR İMAN ESASIDIR;

11-Gerek Osmanlı döneminde gerekse Cumhuriyet döneminde BÜYÜK KAHRAMANLIKLARDA BULUNMUŞ ASKER ve SUBAYLARIMIZIN, pek ÇOĞUNUN MÜTEVAZİ KABİRLERE SAHİP OLDUKLARINI müşahede ettim; hepsine fatihalar okudum, hepsiyle iftihar ettim, hepsini kendime yakın hissetim; bu ülkenin HAKİKİ SAHİPLERİNİN ve HAKİKİ KAHRAMANLARININ ONLAR OLDUĞUNA DAİR KANAATİM BİR KEZ DAHA PEKİŞTİ.

---
Harun Anay/01.07.2014
harunanay.blogspot.com
facebook.com/HarunAnay

twitter.com/HarunAnay

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.