16 Kasım 2013 Cumartesi

Düşüncemizi Yönlendiren Metinlerden ÖRNEKLER-(13-16)


Düşünce Hayatımıza Yön Veren Metinlerden ÖRNEKLER-(13-16)

Adamın biri herkesin içinde cinayet işlemiş. Yüzlerce kişi görmüş suç işlendiğini. Polis adamı yakalayıp mahkemeye çıkarmış. Herkes o şahsın suçsuz yere öldürüldüğüne şahitlik etmiş. Öteki deliller de adamın aleyhinde imiş. Karar aşamasında, hakim ile suçlu arasında şu konuşmalar geçmiş:

Hakim: ’Son bir diyeceğiniz var mı?

Suçlu: ‘Avukatım benim yerime cevaplasın efendim’

Hakim: ‘Evladım, bütün deliller aleyhinde, avukatın ne niyebilecek bu duruma?’

Suçlu: ‘BEN DE ONU MERAK EDİYORUM EFENDİM, bu kadar açık suça ve aleyhimdeki delillere rağmen avukatımın bu duruma ne diyeceğini merak ediyorum’

Evet dostlar, durumumuz budur.

Bundan önce alıntıladığım ve bundan sonra aktaracağım metinlere, avukatların ne niyeceğini merak mı ediyorsunuz? Ben etmiyorum. Bu türden suçların onlarca avukatını tanıdım. Böyle avukatların ne dediklerini biliyorum, ne diyeceklerini de bu bilgilerden hareketle biliyorum.

Bu yüzden; açık veya gizli, aşikar veya perde arkasından, hakiki adları veya müstear isimleriyle ortalıkta dolanan avukatların ne diyeceklerine bakmaksızın ben yazmaya devam edeyim, siz de okumaya.

Buyurunuz lütfen, gençlerimize neler öğretildiğini öğrenmek için Allah rızası için okuyunuz:

1- ‘el-Kazâtü (kaf, peltek ze, elif, kapalı te): Hayvanın yavrulamadan önce ve sonra arkasından akan şeyler’

2-‘el-Kasabetü (kaf, sad, be, kapalı te): Kamış gibi bitkilerde iki boğum arasında kalan kısım’

3-‘el-Kafru (kaf, fe, re): Koşu için anasından ayrılmış öküz’

4-Kallede (kaf, şeddeli lam, dal): Devenin boynuna kurbanlık nişanı taktı’

(Bakınız: Bekir Topaloğlu, Hayreddin Karaman, Arapça-Türkçe Yeni Kamus, İstanbul-1991, Nesil Yayınları, s.339, 346, 352-353).

Harun Anay/16.11.2013.
harunanay.blogspot.com
facebook.com/hasimharun.anay
facebook.com/HarunAnay
twitter.com/HarunAnay
----



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.