24 Kasım 2013 Pazar

Düşüncemizi Yönlendiren Metinlerden ÖRNEKLER-(61-64)


Düşünce Hayatımıza Yön Veren Metinlerden ÖRNEKLER-(61-64)


Onbinlerce insana SATILAN veya DAĞITALAN orta seviyede bir sözlükte yer alan aşağıdaki METİNLERİ OKUYUNCA ben çok UTANDIM, çok üzüldüm, çok düşündüm, çok kahroldum.


Onlarca yıldır YENİ NESİLLER BÖYLE YETİŞTİRİLDİ İŞTE. 

Çok üzgünüm. 

Bu üzüntümden dolayı, bundan sonraki nesiller de heba olmasın diye aşağıda künyesi verilen eser ve onun gibi olanlar hakkında makaleler yazıyorum, yazacağım, yazmalıyım. 

VALLAHİ de BİLLAHİ de TALLAHİ de yazacağım, yazmalıyım. Yeter ki Yüce Rabbım bana sağlık versin.



1-‘en-Nafita (nun, elif, fe, tı, kapalı te): Çalışmadan avuçta meydana gelen içi su dolu kabarcık’;


2-‘Nefeda (nun, fe, dal): Asma tomurcuklanmak’;


3-‘en-Netîh (nun, tı, ha): en-Netîhatü (nun, tı, iki noktalı ye, ha, kapalı te): Süsülüp toslanarak ölmüş hayvan’;


4-‘en-Nesâ (nun, sin, elif): Oturak hizasından topuğa uzanan bir sinir’;



(Bakınız: Bekir Topaloğlu, Hayreddin Karaman, Arapça-Türkçe Yeni Kamus, İstanbul-1991, Nesil Yayınları, s.441, 445, 437).


Harun Anay/24.11.2013.
harunanay.blogspot.com
facebook.com/hasimharun.anay
facebook.com/HarunAnay
twitter.com/HarunAnay
linkedin.com/HarunAnay
academia.edu/HarunAnay
----

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.