20 Aralık 2013 Cuma

Harun Anay Olayları Niçin ve Nasıl Yazıyor?

OLAYLARI BEN NASIL YAZIYORUM

Pek çok ilahiyatçı ve bana benzer kişinin aksine;

Mümkün olduğu kadar bilgi, görgü ve duyum sahibi olduğum konularda yazıyorum. Genel bilgilerimden hareketle çıkarımlar yapıyorum, olayları okumaya çalışıyorum.

Her yazımdaki ana merkez, ZİHNİYET, DÜŞÜNCE, BİLGİ ve AHLAKTIR. Pratik siyaset ve konuları SADECE ÖRNEK KABİLİNDEN KULLANIYORUM. Esas derdim zihniyet ve düşüncedir.

AYRICA hiç bir kişi/kişiler, grup, cemaat, tarikat ve siyasi parti DOĞRUDAN BENİM İLGİ ALANIMA GİRMİYOR. ONLARI DA sadece zihniyeti tespit açısından örnek olarak kullanıyorum. Onların ne YANINDAYIM, ne de KARŞISINDAYIM. Dolayısıyla herhangi bir konuda onlardan birini veya bir kaçını DESTEKLEYEN YAZILAR yazmama rağmen, başka bir sefer aleyhlerinde en sert yazıları yazabilirim.

Doktora döneminin başından beri ahlak ve SİYASET FELSEFESİ alanında uzmanlaşmaya çalışıyorum. Son yıllarda ise bunlara HUKUK ve İKTİSAT FELSEFESİNİ de ilave ettim. Ayrıca İslam ve Batı felsefesini mukayeseli olarak çalışıyorum. Bu arada TÜRK DÜŞÜNCESİ TARİHİ ve GENEL TARİH okumalarımı da bunlara ilave etmeliyim. ONLARCA ÜLKEYİ GEZDİĞİMİ, Türkçe hariç üç dili okuyup yazacak kadar bildiğimi de belirtmeliyim.

Bu birikimlerime rağmen, OLABİLDİĞİ KADAR anlamadığım konularda yazmamaya çalışıyorum. ÇÜNKÜ, Kötü örnek olmak istemiyorum. BİRİLERİ takdir etseler bile yazdıklarımı, BEN KENDİMİ AYIPLIYORUM. Gazete bilgilerine dayanarak TAVIR BELİRLEYİP SAÇMA SAPAN TARAFGİRLİK YAPANLARIN, ÖZELLİKLE DE BÖYLE yapan ilahiyatçıların aksine, HER KELİMENİN ve CÜMLEnin HESABINI milletime, meslektaşlarıma, öğrencilerime ve en önemlisi ALLAH'a HESAP VERECEĞİMİ BİLEREK YAZIYORUM.

Hatalarım olabilir, çoktur. Hatalı olduğum konularda, beni ikaz edenler olursa minnettar olurum. Farkına vardığım hatalarımdan dolayı da özür dilerim, diliyorum, dilemeliyim.

Fakat, emin olduğum konuları ve düşünceleri, KİME KARŞI OLURSA OLSUN, KARŞIMDA KİM OLURSA OLSUN, belirli ahlak kurallarına uyarak, YAZIYORUM, YAZACAĞIM, YAZMALIYIM.

Bazı BÖYYÜK bilgin, feylesof, yazar, gazeteci, ilahiyatçı, diyanetçi, fakih, müfessir, kelamcı, bürokrat ve siyasetçi TOSUNLARIMIZDAN ne kadar çok farklı olduğumu ŞİMDİ ANLADINIZ MI?


Harun Anay/20.12.2013
harunanay.blogspot.com
facebook.com/hasimharun.anay
facebook.com/HarunAnay
twitter.com/HarunAnay
---

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.