23 Şubat 2014 Pazar

ALİ FUAD BAŞGİL DİYOR Kİ




ALİ FUAD BAŞGİL DİYOR Kİ

Üstadım Ord. Prof.Dr. Ali Fuad Başgil (ölümü: 1967)’in kendi hayatıyla ilgili bazı cümlelerini sizlerle paylaşmak istiyorum:

----

Ali Fuad Başgil’in TAHSİLİ

‘Sonra ben, Avrupa’da bakaloryası, lisansı ve doktorasıyle yalnız hukuk değil, hem de Sorbon’da geniş bir Garp felsefesi, sosyolojisi, tarihi tahsil etmiş, Paris Siyasî İlimler Akademisi’nde, siyasî ve idarî ilimler okumuş, hülâsa zengin bir Garp kültürü ile bezenmiştim’

(Bakınız: Ali Fuad Başgil, İlmin Işığında Günün Meseleleri, Derleyenler: Ali Hatiboğlu, İsmail Dayı, İstanbul-1960, Yağmur Yayınları, s.142).
----

BAŞGİL’in MEZUN OLDUĞU OKULLAR

‘Akis Dergisi yalancılarının dediği gibi ben Paris’te cami imamlığı yapmadım. On seneye yakın bir talebelik hayatımda, lise tahsilimi ikmâlden sonra, iki fakülte, bir doktora ve bir yüksek mektep bitirdim. Ayrıca da Lahey Devletler Hukuku Akademisinden diploma aldım.

(Bakınız: Ali Fuad Başgil, İlmin Işığında Günün Meseleleri, Derleyenler: Ali Hatiboğlu, İsmail Dayı, İstanbul-1960, Yağmur Yayınları, s.142).

---

BAŞGİL’in ÇALIŞKANLIĞI

‘Avrupadaki senelerimi tükenmez ve tavsamaz bir aşk içinde, çalışma ile geçirdim. Buna, Maarif Vekâletindeki resmî sicillerimden başka, ..tahsil arkadaşlarım da şahittir’

(Bakınız: Ali Fuad Başgil, İlmin Işığında Günün Meseleleri, Derleyenler: Ali Hatiboğlu, İsmail Dayı, İstanbul-1960, Yağmur Yayınları, s.142).
---

CAMİ İMAMLIĞI ŞEREFLİ BİR HİZMETTİR

‘Cami imamlığına ehliyetim olup da yapabilseydim, Akis Dergicileri şüphe etmesinler ki, bu çok şerefli hizmetimle de öğünürdüm’

(Bakınız: Ali Fuad Başgil, İlmin Işığında Günün Meseleleri, Derleyenler: Ali Hatiboğlu, İsmail Dayı, İstanbul-1960, Yağmur Yayınları, s.142).
---

MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TARAFINDAN ÖDÜLLENDİRİLDİ

‘(Avrupa’daki tahsilim sırasında)..iki defa, o zamanki Maarif Vekâleti tarafından, Avrupa’daki en çalışkan ve başarılı hükûmet talebesine mahsus olarak verilen nakdî mükâfat ile taltif edildim’

(Bakınız: Ali Fuad Başgil, İlmin Işığında Günün Meseleleri, Derleyenler: Ali Hatiboğlu, İsmail Dayı, İstanbul-1960, Yağmur Yayınları, s.142).

---

Ali Fuad Başgil, Fransa’nın en ünlü üniversitesi olan Paris’teki SORBON ÜNİVERSİTESİ’nden mezuniyet diploması alan İLK TÜRK ÖĞRENCİDİR:

‘..Tanzimattan beri, hususiyle Cumhuriyet devrinde, Avrupa’ya ve bilhassa Paris’e binlerce Türk talebe gitmiş veya hükûmetçe gönderilmiştir. Bu talebeler arasından Sorbon’dan ilk mezuniyet diploması alan Türküm (Lisans diplomam tarihi 1929 dur’

(Bakınız: Ali Fuad Başgil, İlmin Işığında Günün Meseleleri, Derleyenler: Ali Hatiboğlu, İsmail Dayı, İstanbul-1960, Yağmur Yayınları, s.143).
---

NURETTİN TOPÇU, FRANSA’da FELSEFE DOKTARASI ALAN İLK TÜRKTÜR

‘Derin tebrik ve takdirlerimle söylerim ki, muhterem Nurettin Topçu da -benim bildiğime göre- Fransa’da ilk Felsefe Doktoru olan Türktür’

(Bakınız: Ali Fuad Başgil, İlmin Işığında Günün Meseleleri, Derleyenler: Ali Hatiboğlu, İsmail Dayı, İstanbul-1960, Yağmur Yayınları, s.144).
---

Harun Anay/23.02.2014
harunanay.blogspot.com
facebook.com/hasimharun.anay
facebook.com/HarunAnay
twitter.com/HarunAnay
---

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.