26 Şubat 2014 Çarşamba

ANKARA İLAHİYAT’ın 2. MEZUNLARI






ANKARA İLAHİYAT’ın İKİNCİ DÖNEM MEZUNLARI (1953-1954)

1949 yılında kurulan Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi (yani benim yuvam), ilk mezunlarını 1952-1953 öğretim yılında, ikinci dönem mezunlarını ise 1953-1954 öğretim yılında vermiştir. Bugün ilahiyat fakültelerinden BİNLERCE KİŞİ MEZUN OLURKEN, bu dönemde SADECE ve SADECE ON ALTI (16) öğrenci mezun olmuştur.

Ankara İlahiyat’tan ikinci mezuniyet dönemi mezunlarından beş (5)’i kız, 11’i ise erkek öğrencidir.

Aşağıda fotoğrafları verilen ikinci dönem mezunlarının isimleri sırasıyla şunlardır:

İsmail Cerrahoğlu

İbrahim Eken

Kadriye Ertem

Celal Karakılıç

C. Leman Ergin

Mümtaz Cengiz

Zeki Yılmaz

Hasan Ali Koçer

Ahmet Okutan

M. Akagündüz Gürdemir

Ravza Kuşman

M. Saffet Çorbacıoğlu

Hanife Kalyoncu

Numan Durukafa

T. Rüştü Erkut

Cahide Kelekçi

Bu mezunlardan İsmail Cerrahoğlu, daha sonra Ankara İlahiyat’ta önce tefsir asistanı olmuş, sonra ise uzun yıllar aynı fakültede yine aynı alanda hizmet etmiş, nihayet profesör olarak emekli olmuştur. Ankara İlahiyat’ta lisans öğrenimi alırken tefsir dersini kendilerinden almakla şereflendiğimi iftiharla belirtmek isterim. Hasan Ali Koçer de akademik hayata intisap etmiş, eğitim ve eğitim tarihiyle ilgili değerler çalışmalara imza atmıştır.

Fakültemin ikinci dönem mezunlarından hayatta olanlara sağlık, iyilik ve afiyet niyaz ediyorum. Vefat edenlere ise, Allah’tan sonsuz rahmet dilerim.










(Resimler için bakınız: İlâhiyat Fakültesi Albümü, 1949-1960, Ankara-1961, A.Ü.İlahiyat Fakültesi Yayınları, Türk Tarih Kurumu Basımevi, s.62-64)


----
Harun Anay/26.02.2014
harunanay.blogspot.com
facebook.com/hasimharun.anay
facebook.com/HarunAnay
twitter.com/HarunAnay
---

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.