27 Şubat 2014 Perşembe

ANKARA İLAHİYAT’ın 3. MEZUNLARI





ANKARA İLAHİYAT’ın İKİNCİ DÖNEM MEZUNLARI (1954-1955)

İstanbul Darulfünunu’nun 1933’te kapatılmasıyla birlikte, bu üniversiteye bağlı olarak faaliyet gösteren İlahiyat Fakültesi’nin eğitim-öğretim faaliyetlerine de son verilmiştir. Bundan sonra Cumhuriyet döneminde İLK İLAHİYAT FAKÜLTESİ, Ankara’da Ankara Üniversitesi’nin çatısı altında 1949 yılında açılmıştır. Bu fakülte ilk mezunlarını, 1952-1953 öğretim yılında, ikinci mezunlarını 1953-1954 öğretim yılında vermiştir.

Ankara İlahiyat, üçüncü dönem mezunlarını ise, 1954-1955 öğretim döneminde vermiştir. Bu dönemde fakülteden, YİRMİ İKİ (22) öğrenci mezun olmuştur. Bunların, İKİ’si kız, YİRMİ’ise erkektir.

Aşağıda resimleri yer alan 3. dönem mezunlarının isimleri şunlardır:

Ö. Seyfettin Akdoğan

Hakkı Maviş

A.Kadir Kocamanoğlu

Sabahat Süvüktekin

Abdullah Fındık

Hasan Aksay

Halil Şemsi Çivitçi

Nizamettin Aytekin

H.Hüsnü Yorgancı

Mustafa Avcı

Sabahat Çalışkanoğlu

M.Tevfik Ergun

Sadettin Balay

H.Tahsin Mutlu

Hasan Mert

Zeki Canan

İmdat Şengöl

Talat Yokuşoğlu

Akif Erol

Ö.Faruk Çalık

Hüseyin Ak

Sadettin Başeren

Fakültemin 3. dönem mezunlarından hayatta olanlara sağlık ve afiyet, vefat edenlere ise Allah’tan rahmet dilerim, mekanları cennet olsun.



(Resimler için bakınız: İlâhiyat Fakültesi Albümü, 1949-1960, Ankara-1961, A.Ü.İlahiyat Fakültesi Yayınları, Türk Tarih Kurumu Basımevi, s.65-68)
---
Harun Anay/27.02.2014
harunanay.blogspot.com
facebook.com/hasimharun.anay
facebook.com/HarunAnay
twitter.com/HarunAnay
---

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.