27 Şubat 2014 Perşembe

ÖĞRENCİ YORULUNCA NE YAPMALI?






ÖĞRENCİ YORULUNCA NE YAPMALI?

---

‘Bir iş üzerinde yorulursan dinlenmek için işini değiştir ve çalışma hızını yavaşlat. Fakat dinlenme bahanesi ile, asla boş oturma. Boş oturanın içi, işlemeyen demir gibi, pas tutar’
---

‘Çok düşün. Ve bil ki, çalışmak mutlaka hareket etmek veya okumak, yazmak demek değildir. Düşünen bir insan, maden kuyularında kazma sallayan işçiden daha çok çalışıyordur.’
---

‘Verimli çalışmayı sakın iş üzerinde geçirdiğin zaman ile ölçüp de, eh bugün şu kadar saat çalıştım, yetişir deme. Çalışmanın neticesine ve öğrendiğine bak’
---

‘Fikri çalışmalar için, aynı saatlerde devamlı ve tertipli bir surette, günde iki üç saat bile kafidir. Büyük islam feylesofu İbn Sina, dünyaca meşhur olan (Kitabuşşifa)sını, hergün, sabah namazından sonra Bağdattaki bir camiin büyük kandili altında oturarak kuşluk vaktine kadar, yani takriben iki saat çalışmak suretiyle vücuda getirmiştir. Meşhur İngiliz filozofu Spencer, muazzam eserlerini, günde iki saat çalşarak yazmıştır. Her sene bin, bin ikiyüz sahifelik eser veren Fransız edibi Emil Zola’ya bu muvaffakiyetinin sırrını sormuşlar: Hergün yalnız üç saat çalışır ve yazarım demiş’
---

 (Yukarıdaki metinler için bakınız: Ali Fuad Başgil, Gençlerle Başbaşa, İstanbul-1981, Yağmur Yayınevi, s.65-66).

----


(Ali Fuat Başgil'in bu el yazısı için bakınız: Ord. Prof. Dr. Ali Fuad Başgil'den Mektuplar, Hazırlayanlar: Müşerref Özdemir, Nazif Güner, İstanbul-2007, Yağmur Yayınevi, s.165).
---
Harun Anay/27.02.2014
harunanay.blogspot.com
facebook.com/hasimharun.anay
facebook.com/HarunAnay
twitter.com/HarunAnay
---

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.