27 Şubat 2014 Perşembe

ÖĞRENCİLER NASIL ÇALIŞMALI?








ÖĞRENCİLER NASIL ÇALIŞMALI?

----

‘Başladığın bir işi (Bir dersi, bir kitabı, bir vazifeyi) yapıp bitirmeden başka bir işe (derse, kitaba ve vazifeye) başlama. Yarıda kalan iş, başlanmamış demektir’

---

‘Bir günün işini (dersini, vazifesini) bitirdikten sonra ertesi günü ne işi yapacağına karar ver. Yahut, hiç olmazsa çalışmağa başlamadan evvel, hangi iş (ders, kitap) üzerinde çalaşacağını düşünüp kararlaştır ve çalışma bu kararla otur’

---

‘Bir işe başlamadan, bir dersi öğrenmeye, bir kitabı okumağa oturmadan evvel düşün ve çalışman için lâzım olan şeyleri yanında ve elinin altında bulundur. Tâ ki, ikide bir kalem, kâğıt aramağa kalkıp ta dikkatin dağılmasın’
---

‘Çalışmağa oturduğun zaman tıpkı ateş hattında düşmanı gözetleyen bir asker gibi uyanık ol, ve dikkat kesil. Ve bütün ruhî ve bedenî kuvvetinle kendini işe ver’
---

‘Bir işe başlamazdan evvel o işi (dersi, vazifeyi, kitabı) en kısa bir zamanda, en kolay ve en temiz bir surette nasıl yapmak, nasıl öğrenip etüd etmek mümkün olduğunu iyice düşünüp hesapla’

----

(Yukarıdaki metinler için bakınız: Ali Fuad Başgil, Gençlerle Başbaşa, İstanbul-1981, Yağmur Yayınevi, s.64).

----
(Ali Fuat Başgil'in bu el yazısı için bakınız: Ord. Prof. Dr. Ali Fuad Başgil'den Mektuplar, Hazırlayanlar: Müşerref Özdemir, Nazif Güner, İstanbul-2007, Yağmur Yayınevi, s.169). 
---
Harun Anay/27.02.2014
harunanay.blogspot.com
facebook.com/hasimharun.anay
facebook.com/HarunAnay
twitter.com/HarunAnay
---

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.