24 Şubat 2014 Pazartesi

KENDİM’le YÜZLEŞME: Farzedelim ki..




KENDİM’le YÜZLEŞME: Farzedelim ki..

---

KENDİM’le YÜZLEŞME: Farzedelim ki..

‘Farzedelim ki, ben kisrâ veya kayser oldum ya Şeddâd ve Âd gibi bir de cennet yaptırdım’

‘İskender gibi, bütün dünyayı elimde tuttum, tam Nûh’un yaşını yaşadım ve yaşattım’

‘Yıldırım kılıçlı Haydar veya Rüstem gibi, dünyada meşhûr oldum’

‘İsa gibi, ben göğe çıktım veya Nûşirevan gibi, memleketi adâletle idâre ettim’

‘Yahut hazînem, Karun’unki gibi, doldu-taştı veya Eshâb-ı Res gibi, demirden kale yaptırdım’

‘Fakat bunların faydası ne, sonu toprağa dönüş oldu; dünya geride kaldı, berâberimde ancak iki bez götürdüm’

‘Çıplak gelmiş idim, topraga yine çıplak gireceğim; neden kendimi dünyaya bu kadar bağladım’

‘Bu fâni dünya, tipi gibi, esti-savurdu ve geçti; gaflette bu fâni dünyanın baskısı altında kaldım’

‘Hayatta ne gibi bir iyilik yaptım; hayatta iken ektiğim tarla nerede’

‘Ne ektim ise, sonunda onu biçtim; ne biçtim ise, ondan zevk aldım’

‘Gençliğimi elden çıkardım, ihtiyarlığa geldim; sadede gelelim, sözü niye dağıttım’

‘Uzun geceleri yatıp-uyumakla geçirme, Tanrıya ibâdet kıl; uyanık ol, durmadan ağla, günahlarımın yükü altına girdim’

‘Yılan, haşerat ve böceklerin yeni olan bu vücûdu ben neden nimet içinde besleyerek, yetiştirdim’

‘Ey uyuklayan vücût, uyan, ağla durma; tanrıya ibâdet kıl; yoksa ben mahvoldum’

‘İhtiyarlık yakaladı, gençlik uzaklaştı; hayatın tadı kalmadı; artık gidilecek doğru yolu buldum’

‘Çok eski olan bu dünya bir çok halkları aldatmıştır; ben hangisindenim, neden bu kadar onu kendime sevrirdim’

'Ey rabbim, beni uyandır; sen rabbimsin, beni kovma, ben gönlümü temizledim'

'Günahlarımı bağışlayan sen bir rabbimsin, sen beni affet; günahlarımın sayısını ben bile unuttum'

(Bakınız: Yusuf Has Hâcib, Kutadgu Bilig, çev. Reşid Rahmeti Arat, Ankara-1998, TTK, s.470-471/6547-6564)
---

Harun Anay/24.02.2014
harunanay.blogspot.com
facebook.com/hasimharun.anay
facebook.com/HarunAnay
twitter.com/HarunAnay
---

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.