ÖĞRENCİ, ZORLUKLARI NASIL AŞMALI?
---
‘Çalıştığın bir iş (bir ders, bir kitap, bir yazı)
üzerinde herhangi bir güçlüğü yenmeden bir adım bile gerileme. Ve bil ki,
yılgınlık maskeli bir tenbelliktir. Gene bil ki, çalışma sevgisi güçlükleri
yenmekten doğar ve kuvvetlenir. Güçlüğü yenmekten hasıl olan manevî zev, eşsiz
bir zevktir. Emin ol ki, harpte zafer ve işte muvaffakiyet yılmayanındır. Sebat
önünde güçlükler erir ve imkansız görünen, mümkün olur’
---
‘İşinde rastladığın bir güçlüğü evvelâ parçala. Her
parçayı birer birer ve sıra ile yenmeğe çalış. Bunun için de, meselâ bir dersi,
bir kitabı en basit elemanlarına, kısım, fasıl ve bahislerine ayır. Sıra ile
her bahsi iyice ve noksansızca anlayıp öğrenmeden öbür bahse geçme. Fasıllar ve
bahisler üzerinde bir kör gibi yürü. Yani attığın adımı iyice basmadan öbürünü
atma’
---
‘Devamlı ve ittiratlı çalış. Ve hergün aynı saatlerde
behemenal çalışmağa otur. Çalışmayı uzun fasıla ile kesip terk etme. Hasta ve
yorgun değilsen tatil aylarında bile yavaş ve az da olsa çalış. Tâ ki çalışma
itiyadın körlenmesin ve tekrar çalışmaya koyulmak için zahmet çkemeyesin.’
ITTIRAT: Düzenli, muntazam
----
(Yukarıdaki metinler için bakınız: Ali Fuad Başgil,
Gençlerle Başbaşa, İstanbul-1981, Yağmur Yayınevi, s.65)
----
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.