27 Şubat 2014 Perşembe

ÖĞRENCİ, ZORLUKLARI NASIL AŞMALI?





ÖĞRENCİ, ZORLUKLARI NASIL AŞMALI?

---

‘Çalıştığın bir iş (bir ders, bir kitap, bir yazı) üzerinde herhangi bir güçlüğü yenmeden bir adım bile gerileme. Ve bil ki, yılgınlık maskeli bir tenbelliktir. Gene bil ki, çalışma sevgisi güçlükleri yenmekten doğar ve kuvvetlenir. Güçlüğü yenmekten hasıl olan manevî zev, eşsiz bir zevktir. Emin ol ki, harpte zafer ve işte muvaffakiyet yılmayanındır. Sebat önünde güçlükler erir ve imkansız görünen, mümkün olur’
---

‘İşinde rastladığın bir güçlüğü evvelâ parçala. Her parçayı birer birer ve sıra ile yenmeğe çalış. Bunun için de, meselâ bir dersi, bir kitabı en basit elemanlarına, kısım, fasıl ve bahislerine ayır. Sıra ile her bahsi iyice ve noksansızca anlayıp öğrenmeden öbür bahse geçme. Fasıllar ve bahisler üzerinde bir kör gibi yürü. Yani attığın adımı iyice basmadan öbürünü atma’
---

‘Devamlı ve ittiratlı çalış. Ve hergün aynı saatlerde behemenal çalışmağa otur. Çalışmayı uzun fasıla ile kesip terk etme. Hasta ve yorgun değilsen tatil aylarında bile yavaş ve az da olsa çalış. Tâ ki çalışma itiyadın körlenmesin ve tekrar çalışmaya koyulmak için zahmet çkemeyesin.’

ITTIRAT: Düzenli, muntazam

----
(Yukarıdaki metinler için bakınız: Ali Fuad Başgil, Gençlerle Başbaşa, İstanbul-1981, Yağmur Yayınevi, s.65)

----


(Ali Fuat Başgil'in bu el yazısı için bakınız: Ord. Prof. Dr. Ali Fuad Başgil'den Mektuplar, Hazırlayanlar: Müşerref Özdemir, Nazif Güner, İstanbul-2007, Yağmur Yayınevi, s.157).
---
Harun Anay/27.02.2014
harunanay.blogspot.com
facebook.com/hasimharun.anay
facebook.com/HarunAnay
twitter.com/HarunAnay
---

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.