1 Eylül 2013 Pazar

İMZA KOLEKSİYONUM



İMZALAR..
AHHH İMZALAR
Meşhur kişilerin imzalarını toplamak yıllardır hobi olarak meşgul olduğum bir konu. On binlerce imza var arşivimde. Niyetim bu konuda bir katolog hazırlamak. 
İmzalardan, ithaf ve hediye yazılarından o kadar çok şey öğrendim ki inanamazsınız. Hatta imzalardan hareketle hem ilgili şahsın ve hem de bir toplumun zihniyet dünyasının haritasını çıkarmak bile mümkündür. Sırf bunlara dayanarak ahlak tarihi bile yazılabilir. Tabii ki yazar ve akademisyen ahlakını mükemmel bir şekilde yansıtırlar.
Örnek vereyim: Elimde pek çok  kişinin adını duyduğu ve yakından tanıdığı bir zatın üç imzası var; aynı hocaya hediye ettiği metinlere yazmış ve imzalamış. Hatırladığım kadarıyla söyle metinleri yazıp imzalamış (Hatırladığım diyorum çünkü onları bulmaya şu an vaktim yok):
1-Yazar kendisi doktor iken demiş ki: Çalışmalarımı kendisine borçlu olduğum, kendisine minnet duyduğum, yazdığım her satırda emeği olan, beni ilim yoluna sokan Sayın/Aziz hocam Prof.Dr...'ya şükran duygularımla.
2-Yazar kendisi doçent olunca aynı hocaya bir makale hediye edip şöyle yazmış: Çalışmalarımda beni destekleyen Sayın Hocam Prof.Dr...'a.
3-Yazar kendisi profesör olunca aynı hocaya şöyle yazmış: Sayın Prof.Dr...'a başarı dileklerimle.
Nasıl? Anladınız mı ne demek istediğimi?
Ünvanı büyüdükçe bazı insanın alçaldığını gördünüz mü?
Bilmem sizin de benzer bilgileriniz var mı?
Bilmem neden yandığımı anladınız mı?
Acaba aranızda Büyük Üstat Merhum Neşet Ertaş gibi, 'Hep sen mi ağladın, hep sen mi yandın, ben de gülemedim yalan dünyada' diyenler var mı?

Harun Anay/Ağustos 2013
---


2 yorum:

  1. Aman üstad! Profesör ölmediyse gömülürken bu imza sahibine sormasınlar; "nasıl bilirdin?" diye ya da mezar taşına imza attırmasınlar! Kim bilir ne söyleyip ne yazıp imzalar!

    YanıtlaSil
  2. Ahhh hocam ahhh.. İnsan ne diyeceğini bilemiyor. Binlerce, yüzbinlerce vasıflı, ahlaklı, edepli ve bilgili insanın yanısıra zerre kadar ahlaktan nasibini almamış o kadar çok insanımsı var ki..
    Bu insanımsılar ülkemizi sürekli zehirliyorlar malesef..

    YanıtlaSil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.